دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1394 - 10:28
آخرین اخبار از هواپیمای سقوط‌کرده روسیه

انتشار نتیجه اولیه رمزگشایی جعبه سیاه؛ خلبانان تا لحظه سقوط هیچ اشکال فنی گزارش نکرده بودند

مقام‌های آمریکایی و انگلیسی می‌گویند که اطلاعات امنیتی نشان می‌دهد در هواپیمای روسی که در مصر سقوط کرد، احتمالا بمب‌گذاری شده بود.
کد خبر : 47806

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش کرد: باوجود اعلام فرضیه بمب‌گذاری در هواپیمای خطوط هوایی روسیه، تاکنون هیچ نتیجه رسمی‌ای در این‌باره اعلام نشده است.


دولت مصر ادعای گروهک تروریستی مرتبط با گروه داعش درباره ساقط کردن هواپیما را رد کرده است، ولی کارشناسان روسیه می‌گویند که هنوز برای نتیجه‌گیری در این‌باره زود است.


پایگاه خبری «الیوم‌السابع» گزارش کرد: مقام‌های مصری روز گذشته (چهارشنبه) گفتند که دستگاه ضبط صدای کابین خلبان در هواپیمای «ایرباس 321» شرکت «متروجت» به‌دلیل سقوط، آسیب جدی دیده است. با وجود این، «حسام کمال» رئیس سازمان هوانوردی مصر گفت آن‌ها موفق به استخراج و تایید داده‌ها از دستگاه ضبط داده‌های پرواز (جعبه‌های سیاه) شده‌اند و این داده‌ها اکنون آماده تحلیل به‌وسیله محققان است.



هواپیمای خطوط هوایی روسیه روز شنبه از شرم‌الشیخ به سن‌پترزبورگ می‌رفت که پس از گذشت 23 دقیقه از پرواز، در صحرای سینا سقوط کرد. بیشتر سرنشینان هواپیمای شرکت «کاگالیماویا» شهروند روسیه بودند.


خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «فیلیپ هاموند» وزیر امورخارجه انگلیس شب گذشته (چهارشنبه) پس از نشست کمیته واکنش بحران دولت گفت که ما نتیجه‌گیری کرده‌ایم که احتمال وجود دارد سقوط هواپیما ناشی از انفجار بوده باشد.


در عین‌حال، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: ما با شنود برخی ارتباط‌ها به این نتیجه اولیه رسیده‌ایم که یک گروه وابسته به داعش و فعال در صحرای سینا، بمبی را در هواپیما کار گذاشته است.


این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه گزارش کرده بودند که ماهواره‌های نظامی در زمان سقوط تشعشعی را بر فراز صحرای سینا ردیابی کرده بودند. تحلیل داده‌ها همچنان ادامه دارد و هرچند این درخشش می‌تواند ناشی از انفجار بمب باشد، ولی انفجار باک سوخت یا موتور نیز می‌تواند عامل آن باشد.


انتشار نتیجه اولیه رمزگشایی جعبه سیاه «ایرباس A321»


شبکه خبری «اسپوتنیک» گزارش کرد: روزنامه «وال‌استریت ژورنال» با استناد به منبع نزدیک به تیم تحقیقاتی نوشت که نتیجه اولیه رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای «ایرباس A321» روسی که در مصر سقوط کرد، نشان می‌دهد خلبانان میان خودشان از اشکالات فنی در هواپیما صحبت نکرده‌اند.


بر طبق اطلاعات این روزنامه، خدمه زمان کافی نداشتند که نسبت به این موقعیت اضطراری واکنش نشان دهند.


روز سه‌شنبه خبرگزاری «اینترفکس» به‌نقل از منبعی در قاهره اعلام کرده بود که خلبانان هواپیما تا زمان سانحه اطلاعاتی را درباره اشکالات در هواپیما خبر نداده بودند. همچنین در چهار دقیقه تا گم شدن هواپیما از صفحات رادار، وضعیت عادی بود و خدمه گفت‌وگوهای معمولی با هم داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته